Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:

Informacja o zamiarze zawarcia umowy w trybie z wolnej ręki na realizację zadania pn.: „Wykonywanie zadań bieżących z zakresu gospodarki komunalnej w 2025 roku”, GM/WR-1/2025.

2025/BZP 00041731/01

Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy z dnia 16.01.2025

Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy
Usługi
Wykonywanie zadań bieżących z zakresu gospodarki komunalnej w 2025 roku

SEKCJA I ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GIERAŁTOWICE

1.4.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257848

1.5.) Adres zamawiającego:

1.5.1.) Ulica: ul. Księdza Roboty 48

1.5.2.) Miejscowość: Gierałtowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-186

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 30 11 340, 32 30 11 350, 32 30 11 382

1.5.8.) Adres poczty elektronicznej: zp@gieraltowice.pl

1.5.9.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gieraltowice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Nazwa zamówienia:

Wykonywanie zadań bieżących z zakresu gospodarki komunalnej w 2025 roku

2.2.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2d97b7b8-6450-4682-b3bc-391d1217e9db

2.3.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00041731

2.4.) Wersja ogłoszenia: 01

2.5.) Data ogłoszenia: 2025-01-16

2.6.) Zamówienie zostało ujęte w planie postępowań: Tak

2.7.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00028338/01/P

2.8.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Wykonywanie zadań bieżących z zakresu gospodarki komunalnej w 2025 roku

2.9.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.10.) Czy zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

SEKCJA III – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

3.2.) Numer referencyjny: GM/WR/1/2025

3.3.) Rodzaj zamówienia

Usługi

3.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

3.5.) Wartość zamówienia: 855000,00  PLN

3.8.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w okresie od dnia 01.02.2025 r. do dnia 31.12.2025 r. zadań z zakresu gospodarki komunalnej, które obejmują, w szczególności:
1. Bieżące utrzymanie zieleni w gminie.
2. Utrzymanie terenów sportowych, m.in. w zakresie: utrzymania murawy płyt na boiskach, tj. koszenie trawy, nawożenie, wykonywanie oprysków, odchwaszczania itp.
3. Czyszczenie krat na kolektorach i wywóz osadu z osadników kanalizacji deszczowej.
4. Prace konserwatorskie i naprawcze w obiektach gminnych, związane z ich bieżącym utrzymaniem: drobne naprawy instalacji c.o., wod-kan, naprawy elementów wyposażenia, czyszczenie odpływów rynien itp.
5. Sprzątanie przystanków komunikacyjnych, w tym mycie ławek i opróżnianie koszy.
6. Mycie przystanków komunikacyjnych.
7. Sprzątanie koszy na placach zabaw, siłowniach zewnętrznych, w parkach.
8. Naprawa i konserwacja wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych.
9. Sprzątanie terenów zielonych, chodników i parkingów oraz terenów przy budynkach gminnych.
10. Likwidacja dzikich wysypisk oraz coroczne wiosenne sprzątanie poboczy dróg gminnych.
11. Zimowe utrzymanie terenów przy budynkach, będących własnością gminy.
12. Obsługa 2 kotłowni węglowych w budynkach gminnych, 4 kotłowni gazowych.
13. Czynności związane z prowadzeniem spraw z zakresu ochrony przeciwpowodziowej i uczestnictwo w ewentualnych akcjach związanych z wystąpieniem stanów powodziowych.
14. Inne zadania z zakresu gospodarki komunalnej wg zgłoszeń Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia (wzór umowy).

3.10.) Główny kod CPV: 50760000-0 - Usługi napraw i konserwacji obiektów użyteczności społecznej

3.11.) Dodatkowy kod CPV:

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

50721000-5 - Obsługa instalacji grzewczych

50870000-4 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji wyposażenia placów zabaw

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

77320000-9 - Usługi utrzymania terenów sportowych

90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne

90620000-9 - Usługi odśnieżania

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

SEKCJA IV TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

4.1.) Tryb udzielenia zamówienia/ wraz z podstawą prawną:

Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy

4.2.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Wykonawca – Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest spółką komunalną, w której Gmina Gierałtowice posiada 100% udziałów w kapitale zakładowym. Spełniony jest tym samym wymóg kontroli Zamawiającego nad Wykonawcą (art. 214 ust. 1 pkt 11 lit a) i c) ustawy – Pzp). Zgodnie z przepisem art. 2 ustawy o gospodarce komunalnej, gospodarka komunalna, może być prowadzona przez jednostki samorządu terytorialnego, w szczególności w formach samorządowego zakładu budżetowego lub spółek prawa handlowego.
Przedmiot umowy obejmuje:
1. Bieżące utrzymanie zieleni w gminie.
2. Utrzymanie terenów sportowych,
3. Prace na infrastrukturze meliracyjnej
4. Prace konserwatorskie i naprawcze w obiektach gminnych,
5. Sprzątanie i mycie przystanków komunikacyjnych, w tym mycie ławek i opróżnianie koszy.
6. Sprzątanie koszy na placach zabaw, siłowniach zewnętrznych, w parkach.
7. Naprawę i konserwacja wyposażenia placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych.

SEKCJA V ZAWARCIE UMOWY

5.1.) Wykonawca, z którym Zamawiający zamierza zawrzeć umowę:

5.1.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia (w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia – dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.

5.1.2.) Ulica: K. Miarki 1

5.1.3.) Miejscowość: Przyszowice

5.1.4.) Kod pocztowy: 44-178

5.1.5.) Województwo: śląskie

5.1.6.) Kraj: Polska

SEKCJA VI NFORMACJE DODATKOWE

Uzupełnienie do sekcji Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

1. Sprzątanie terenów zielonych, chodników i parkingów oraz terenów przy budynkach gminnych.
2. Likwidację dzikich wysypisk oraz coroczne wiosenne sprzątanie poboczy dróg gminnych.
3. Zimowe utrzymanie terenów przy budynkach, będących własnością gminy.
4. Obsługę kotłowni w budynkach gminnych.
5. Czynności związane z prowadzeniem spraw z zakresu ochrony przeciwpowodziowej i uczestnictwo w ewentualnych akcjach związanych z wystąpieniem stanów powodziowych.
Wszystkie te czynności mieszczą się w ramach gospodarki komunalnej, stanowiąc zadanie własne gminy.
Spełniona zostaje tym samym przesłanka udzielenia zamówienia in-house o jakiej mowa w art. 214 ust. 1 pkt 11 lit b) Prawo zamówień publicznych.
Spółka wykonywała w poprzednich latach powierzone zadanie i posiada do jego wykonania odpowiedni potencjał kadrowy i zaplecze techniczne.

PDFOgloszenie o zamiarze zawarcia umowy UZP 2025_BZP 00041731_01.pdf (59,10KB)