Uchwała Nr XXIV/138/04 Rady Gminy w Gierałtowicach z dnia 4 sierpnia 2004r. w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Gierałtowice oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu
Uchwała Nr XXIV/138/04 Rady Gminy w Gierałtowicach z dnia 4 sierpnia 2004
w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Gierałtowice oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
na podstawie art. 53 ust 1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (tj Dz.U. z 2001 Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami)
Rada Gminy Gierałtowice uchwala
§ 1
Ustala się, że projekt uchwały budżetowej sporządza się w szczegółowości określonej w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały
§ 2
Określa się rodzaje i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały
§ 3
Ustala się harmonogram przygotowania i uchwalenia budżetu Gminy Gierałtowice zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały
§ 4
W uzasadnionych przypadkach Wójt Gminy Gierałtowice może odstąpić od terminów określonych w harmonogramie stanowiącym załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały za wyjątkiem terminów określonych w odrębnych przepisach
§ 5
Odrębnymi załącznikami do projektu uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi towarzyszącymi temu projektowi są:
1) objaśnienia
2) informacja o stanie mienia komunalnego
3) prognoza kwoty długu publicznego
§ 6
Traci moc Uchwała Rady Gminy Gierałtowice Nr XXX/176/93 z dnia 4 listopada 1993 roku
§ 7
Wykonanie powierza się Wójtowi Gminy
§ 8
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Przewodniczący Rady Gminy
Roman Włodarz
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO UCHWAŁY NR XXIV/138/04 Rady Gminy Gierałtowice z dnia 4.08.04r.
Szczegółowość projektu uchwały budżetowej
I. Projekt uchwały budżetowej określa:
- Prognozowane dochody budżetu Gminy Gierałtowice wg źródeł powstawania i wg działów klasyfikacji budżetowej w podziale na dochody gminy z wyodrębnieniem dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami.
- Wydatki budżetu Gminy Gierałtowice wg działów i rozdziałów klasyfikacji wydatków, w podziale na zadania gminy, ze wskazaniem wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami oraz wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczegółowości :
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
- dotacji,
- wydatków na obsługę długu,
- wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych,
b) wydatków majątkowych
- Źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu.
- Wydatki związane z Wieloletnimi Programami Inwestycyjnymi (WPI) (w przypadku ich uruchomienia) z wyodrębnieniem:
a) wydatków na finansowanie poszczególnych programów z wykazem zadań objętych danym programem lub wskazanymi rezerwami.
- Plany przychodów i wydatków:
a) zakładów budżetowych,
b) środków specjalnych.
- Plany przychodów i wydatków funduszy celowych:
a) Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
- Zakres i kwoty dotacji dotacji przedmiotowych.
- Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.
II . Projekt uchwały budżetowej może zawierać:
- Upoważnienie dla Wójta Gminy do zaciągania długu oraz spłat zobowiązań.
- Upoważnienie dla Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu.
- Upoważnienie dla Wójta Gminy do dokonywania zmian w budżecie.
- Inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu.
ZAŁĄCZNIK NR 2 DO UCHWAŁY NR XXIV/138/04 Rady Gminy Gierałtowice z dnia 4.08.04r.
Rodzaje i szczegółowość materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej
1. Prognozowane dochody
a) informacja opisowa o dochodach budżetu Gminy wg źródeł powstawania
b) część tabelaryczna wg źródeł powstawania oraz wg działów klasyfikacji budżetowej
2. Planowane wydatki
a) informacja opisowa do wydatków budżetowych zawierająca planowanie kwoty na jednostki rzeczowe w ramach zadań wg działów klasyfikacji budżetowej
b) część tabelaryczna wydatków budżetu Gminy wg działów, rozdziałów klasyfikacji budżetowej w układzie
- wydatki ogółem
- wydatki bieżące
- wydatki majątkowe
3. Budżet Gminy Gierałtowice z wyodrębnieniem wydatków majątkowych w układzie zbiorczym.
4. Informacja o stanie mienia komunalnego
a) dane dotyczące praw własności ( pod względem wartościowym i ilościowym z podaniem rodzajów mienia)
b) dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych, w tym szczególności ograniczonych praw rzeczowych, użytkowania wieczystego, wierzytelności, udziałów w spółkach, akcji oraz posiadania (według poszczególnych praw i rodzajów użytkowania oraz listy udziałów i akcji pod względem wartościowym i ilościowym)
c) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym ww. punktach , od dnia złożenia poprzedniej informacji (wykazuje się wszelkie zmiany na skutek sprzedaży, zbycia lub przekazania nieodpłatnie, zakupu, przejęcia lub przyjęcia nieodpłatnego lub w inny sposób nabyte, uwzględniając dane wartościowe i ilościowe oraz wyszczególnienie rodzajowe)
d) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania prawa posiadania (wyszczególnienie rodzajowe i wartościowe oraz podanie łącznej kwoty dochodów)
e) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego (należy podać wszelkie inne zdarzenia dotyczące mienia, np. przeprowadzone remonty i konserwacje w obiektach, fizyczne zmiany w nieruchomościach itp.)
ZAŁĄCZNIK NR 3 DO UCHWAŁY NR XXIV/138/04 Rady Gminy Gierałtowice z dnia 4.08.04r.
Harmonogram dotyczący przygotowań do budżetu
1. Do 25 sierpnia przyjęcie przez Wójta kalendarza prac nad budżetem.
2. Do 5 września Skarbnik przeprowadza wstępne oceny wielkości finansowych w tym przychodów, dochodów, wydatków i rozchodów budżetowych, poziom inflacji i innych danych.
3. Do 15 września – przeprowadzenie konsultacji Społecznych przez członków Rady oraz przewodniczących Rad Sołeckich.
4. Do 20 września – złożenie wniosków budżetowych przez referaty Urzędu Gminy i jednostki organizacyjne Gminy.
5. Do 25 października – informacja dysponentów części budżetowych o wstępnych kwotach dotacji celowych na zadania zakresu administracji rządowej i na dofinansowanie zadań własnych.
6. Do 30 października – rozpatrzenie przez Wójta uwag (opinii) Skarbnika.
7. Do 10 listopada – przyjęcie projektu budżetu Gminy przez Wójta Gminy.
8. Do 15 listopada – Wójt przedstawia projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami informacji o stanie mienia komunalnego oraz projektu prognozy kwoty długu publicznego.
a) organowi stanowiącemu
b) regionalnej izbie obrachunkowej – celem zaopiniowania
9. 15 listopada – komisje stałe Rady Gminy rozpoczynają konsultacje oraz analizę projektu budżetu.
10. 7 dni od dnia przekazania radzie projektu uchwały budżetowej. Wójt przekazuje podległym jednostkom informacje potrzebne do opracowania ich planów finansowych.
11. Do 1 grudnia przedstawienie Wójtowi przez referat finansowy ostatecznych wysokości przychodów, dochodów, wydatków, rozchodów, poziomu inflacji i innych danych.
12. Komisje stałe przedstawiają Wójtowi oraz Komisji Budżetu i Planowania wnioski dotyczące projektu budżetu.
13. Komisja Budżetu i Planowania dokonuje koordynacji wniosków z uwzględnieniem swojego stanowiska przedkładając w formie koreferatu Wójtowi Gminy.
14. Wójt Gminy po zapoznaniu się z opinią komisji Budżetu i Planowania przedkłada Radzie skorygowany projekt uchwały budżetowej co najmniej 10 dni przed sesją Rady Gminy uchwalającą budżet..
15. Wnioski, które nie zostały uwzględnione w projekcie uchwały wymagają uzasadnienia Wójta.
16. Do 22 grudnia jednostki podległe Wójtowi opracowują projekt planów finansowych .
17. Do 31 grudnia uchwalenie budżetu Gminy, a w razie nie uchwalenia w tym terminie to ostatecznym terminem uchwalenia jest 31 marca roku budżetowego.
informację wytworzył(a): | Stefania Swoboda |
za treść odpowiada: | Stefania Swoboda |
data wytworzenia: | 24.08.2004r. |