Uchwała Nr XLVII/293/06 Rady Gminy Gierałtowice z dnia 25.05.06r. w sprawie określenia trybu i zasad postępowania o udzielenie dotacji związanych z wykonywaniem zadań innych niż określone w ustawie z dnia 23 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku pub
Uchwała Nr XLVII/293/06
Rady Gminy Gierałtowice
z dnia 25 maja 2006r.
w sprawie:
określenia trybu i zasad postępowania o udzielenie dotacji związanych z wykonywaniem zadań innych niż określone w ustawie z dnia 23 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zleconego zadania
Na podstawie:
· art. 18 ust. 2 pkt. 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001r. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami),
· art. 176 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami)
Rada Gminy Gierałtowice
uchwala
§1
1. Prawo otrzymywania dotacji z budżetu gminy na podstawie niniejszej uchwały przysługuje podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku.
2. Dotacje przyznawane w trybie niniejszej uchwały mogą być udzielane na realizację celów publicznych związanych z wykonaniem zadań gminy.
3. Dotacja może być udzielona po dokonaniu jawnego wyboru najkorzystniejszej w rozumieniu prawa zamówień publicznych oferty na realizację wyodrębnionego zadania.
4. Dotacja może być udzielona po wyborze najkorzystniejszej oferty na realizację całości wyodrębnionego zadania.
5. Dotacja może być udzielona, jeżeli na realizację wyodrębnionego zadania publicznego została złożona jedna oferta gwarantująca wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
6. Ogłoszenie o postępowaniu w celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty na realizację zadań publicznych, które zostaną sfinansowane z budżetu Gminy powinno zawierać informacje o:
a) rodzaju zadania,
b) wysokości środków, które zamierza się przeznaczyć na realizację zadania,
c) zasadach przyznawania dotacji,
d) terminach i warunkach realizacji zadania,
e) terminie i miejscu składania ofert,
f) terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty.
7. Ogłoszenie, o którym mowa w pkt 6 winno być podane do publicznej wiadomości, co najmniej poprzez opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Gierałtowice.
8. Wzór oferty, na realizację wyodrębnionego zadania publicznego, stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały. Oferty składane na drukach niezgodnych ze wzorem są nieważne.
9. Oferta powinna być kompletna, zawierać wszystkie wymagane informacje oraz powinna być podpisana zgodnie z przepisami o składaniu oświadczeń woli obowiązującymi w podmiocie składającym ofertę.
10. Jeżeli wysokość środków na realizację zadania wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wysokość środków, które podano w ogłoszeniu zgodnie z pkt 6.b to:
a) postępowanie unieważnia się albo przedkłada się do akceptacji oferentów propozycję sfinansowania zadania do wysokości środków, które podano w ogłoszeniu zgodnie z pkt. 6.b,
b) w uzasadnionych przypadkach, gdy można z budżetu przeznaczyć na realizację zadania kwotę wyższą niż podana w ogłoszeniu zgodnie z pkt 6.b i powierzenie realizacji zadania jest konieczne, a złożona oferta lub oferty gwarantują wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy, to dokonuje się wyboru najkorzystniejszej oferty spośród złożonych w tym postępowaniu.
§2
1. Wójt Gminy określa w projekcie budżetu globalne kwoty przeznaczone na zadania planowane do powierzenia w trybie niniejszej uchwały.
2. Wójt Gminy niezwłocznie po przyjęciu uchwały budżetowej ogłasza postępowania w celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty lub ofert na realizację zadań publicznych, które powinny zostać bez zbędnej zwłoki powierzone do realizacji uprawnionym podmiotom.
3. Wójt Gminy może w ciągu roku budżetowego ogłaszać postępowania w celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty lub ofert na realizację zadań publicznych, które zostaną sfinansowane z budżetu gminy, w tym w drodze przeniesienia wydatków z rezerw budżetowych.
4. W ciągu dwóch tygodni od podanego w publicznym ogłoszeniu terminu składania ofert właściwy merytorycznie referat Urzędu Gminy weryfikuje oferty pod względem formalno-prawnym i wydaje opinię o celowości realizacji zadania przez podmiot składający ofertę oraz przedstawia Wójtowi Gminy wykaz kandydatów do zawarcia umów tj. podmiotów, które przedstawiły najkorzystniejsze oferty na realizację zadań wraz z uzasadnieniem wyboru. Opinie oraz wykazy wraz z uzasadnieniami są podawane do publicznej wiadomości na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy.
§3
1. Udzielenie dotacji z budżetu gminy następuje na podstawie umowy.
2. Umowa może zostać zawarta na okres do lat trzech.
3. Umowa powinna określać w szczególności:
- opis zadania,
- termin wykonania zadania,
- kwotę dotacji,
- sposób płatności,
- tryb kontroli wykonywanego zadania,
- sposób rozliczenia udzielonej dotacji i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji, i dotacji wykorzystanej niezgodnie z umową,
- referat nadzorujący merytorycznie wykonanie zadania.
§4
1. Do obowiązków referatu Urzędu Gminy lub jednostki nadzorującej merytorycznie wykonywane zadanie należy przeprowadzenie kontroli terminowości i rzetelności jego realizacji, zarówno w trakcie realizacji zadania jak i po jego zakończeniu.
2. Inspektorowi ds. kontroli wewnętrznej przysługuje prawo kontroli wykonania zadania.
3. Z przeprowadzonej kontroli sporządzany jest protokół.
4. Wyniki kontroli przedstawiane są Wójtowi Gminy w terminie 14 dni po przeprowadzonej kontroli (w przypadku kontynuacji zadania), a w przypadku zakończenia zadania w terminie 30 dni po przeprowadzonej kontroli.
5. Jeżeli zadanie wykonywane jest przez okres dłuższy niż rok budżetowy, wyniki kontroli przedstawiane są Wójtowi Gminy nie później niż do 31 stycznia następnego roku.
§5
1. Dotacje udzielane z budżetu gminy niewykorzystane w całości oraz wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem bądź umową, podlegają zwrotowi do budżetu gminy wraz z odsetkami ustawowymi na zasadach określonych w umowie.
2. Odsetki, o których mowa w pkt 1, nalicza się odpowiednio od dnia przekazania dotacji.
3. Wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem lub naruszenie postanowień zawartej umowy wyklucza prawo do ubiegania się o przyznanie dotacji przez kolejne trzy lata.
§6
1. Podmioty otrzymujące dotacje są obowiązane prowadzić w celu rozliczenia dotacji ewidencję księgową zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz.U. z 2002 r. Nr 76,poz. 697 z późn. zm.)
2. W razie nieprowadzenia ewidencji, o której mowa w pkt 1, podmiot obowiązany jest do prowadzenia ewidencji księgowej dotyczącej zadania, na które podmiot otrzymał dotację. W przeciwnym wypadku pobrana w danym roku dotacja podlega zwrotowi do budżetu gminy na zasadach określonych w §5
§7
1. Dotacje są realizowane w formie przelewu środków na konto podmiotu dotowanego.
2. Organ dotujący przekazuje dotację na warunkach ustalonych w zawartej umowie.
§8
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§9
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województw Śląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Załącznik nr 1
do Uchwały Rady Gminy Gierałtowice
nr XLVII/293/06 z dnia 25 maja 2006r.
(pieczęć podmiotu) (data i miejsce sporządzenia)oferty/
O F E R T A
Podmiotu nie zaliczonego do sektora finansów publicznych i nie działającego w celu osiągnięcia zysku składana na podstawie art. 176 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych
Na realizację zadania publicznego:
…………………………………………………………………………………………………..
(nazwa zadania)
w okresie od ……………………… do ………………………
w formie
– sfinansowania wykonania zadania *)
– dofinansowania wykonania zadania *)
przez Gminę Gierałtowice
wraz z wnioskiem o przyznanie dotacji ze środków publicznych w kwocie …………………...
I. Dane na temat podmiotu
- Pełna nazwa …………………………………………………………………….………
- Forma prawna …………………………………………………………………………..
- Adres ……………………………………………………………………………………
- tel. …………………….. fax …………………….. e-mail: ……………………………
- Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze …………………………
- Data wpisu, rejestracji lub utworzenia ………………………………………………….
- Nr NIP ………………………………………. Nr REGON …………………………....
- Nazwa banku i numer rachunku ………………………………………………………...
- Nazwiska i imiona osób upoważnionych do podpisywania umowy o wykonanie zadania publicznego.
…………………………………………………………………………………………………...
- Przedmiot działalności statutowej ………………………………………………………
II Opis zadania
1. Nazwa zadania
|
2. Miejsce wykonywania zadania
|
3. Cel zadania oraz szczegółowy opis zadania
|
4. Harmonogram planowanych działań (z podaniem terminów rozpoczęcia i zakończenia) wraz z liczbowym określeniem skali działań planowanych przy realizacji zadania.
|
III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania:
- Całkowity koszt zadania ………………………………………………………………
- Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów
Lp. |
Rodzaj kosztów |
Ilość jednostek |
Koszt jednostkowy |
Rodzaj miary |
Koszt całkowity zł |
W tym z wnioskowanej dotacji zł |
W tym ze środków własnych zł |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogółem |
|
|
|
|
|
|
- Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu.
|
- Informacja o uzyskanych przez podmiot od sponsorów środkach prywatnych lub publicznych, których kwota została uwzględniona w ramach środków własnych
|
Oświadczam (-my), że:
1. Proponowane zadanie w całości mieści się w zakresie działalności naszego podmiotu.
2. Wszystkie podane w ofercie informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.
…………………………………..
/podpis wnioskodawcy/
*) niepotrzebne skreślić
informację wytworzył(a): | Józef Długaj |
za treść odpowiada: | Stefania Swoboda |
data wytworzenia: | 2006-06-08 |