Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:

Uchwała Nr XLIX/300/06 Rada Gminy Gierałtowice z dnia 30.06.2006 r.

Uchwała Nr XLIX / 300 / 06

Rady Gminy Gierałtowice

z dnia 30.06.2006r.

 

W sprawie: zatwierdzenia regulaminu dofinansowania z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kosztów załadunku, transportu i składowania odpadów zawierających azbest.

 

Na podstawie:

- art. 7 ust 1 pkt 1, art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami),

- art. 406 pkt. 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 62, poz. 627 z późniejszymi zmianami),

 

Rada Gminy Gierałtowice

uchwala

 

§ 1

 

1.        Regulamin dofinansowania z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kosztów załadunku, transportu i składowania odpadów zawierających azbest, powstałych przy likwidacji pokryć dachowych i elewacji z obiektów budowlanych położonych na terenie Gminy Gierałtowice, stanowiący załącznik nr 1 do uchwały.

2.        Wysokość środków finansowych na zadanie określone w pkt 1 określa uchwała budżetowa na dany rok – plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Gierałtowice.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Załącznik nr 1

do uchwały nr XLIX / 300 / 06

 

REGULAMIN DOFINANSOWANIA Z GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ KOSZTÓW ZAŁADUNKU, TRANSPORTU I SKŁADOWANIA ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST, POWSTAŁYCH PRZY LIKWIDACJI POKRYĆ DACHOWYCH I ELEWACJI Z OBIEKTÓW BUDOWLANYCH POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY GIERAŁTOWICE.

 

§ 1

Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym, niebędącym przedsiębiorcami, dofinansowania na realizację przedsięwzięć polegających na usuwaniu odpadów powstałych przy likwidacji pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Gminy Gierałtowice. Dofinansowaniu będą podlegały koszty związane z utylizacją odpadów azbestowych powstałych przy wymianie lub likwidacji pokrycia dachowego i elewacji tj.: załadunek, transport i składowanie odpadów.

 

§ 2

Warunkiem dofinansowania jest:

1.   demontaż i transport płyt azbestowo-cementowych stosowanych w budownictwie przez przedsiębiorcę legitymującego się decyzją zezwalającą na wytwarzanie i transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wydaną przez Starostę Gliwickiego.

2.          przedłożenie „informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania” lub „informacji o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystanie zostało zakończone” (zgodnie z § 7 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 23 października 2003r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest – Dz.U. Nr 192 poz. 1876).

3.   spełnienie wymogów formalnych, tj:

- złożenie do Wójta wniosku o dofinansowanie ze środków GFOŚiGW w Gierałtowicach załadunku, transportu i składowania odpadów wyrobów zawierających azbest, usuniętych z obiektów budowlanych znajdujących się na terenie Gminy Gierałtowice (treść wniosku określona została w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu);

- przedstawienie następujących dokumentów:

      a) kserokopii aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku (działki) lub zgody właściciela na realizację zadania (oryginał do wglądu);

      b) kserokopii dokumentu potwierdzającego zgłoszenie realizacji zadania do organu administracji architektoniczno-budowlanej (starosty) lub stosownej ostatecznej decyzji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2003 r. nr 207 poz. 2016 z późniejszymi zmianami) - (oryginał do wglądu);

      c) kserokopii faktury VAT lub rachunku wystawionego przez przedsiębiorcę za załadunek, transport i składowanie na uprawnionym składowisku odpadów zawierających azbest (oryginał do wglądu);

      d) kserokopii oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego odpady zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zawierającego dodatkowo informacje o łącznej masie płyt azbestowo-cementowych usuniętych z obiektów budowlanych i przetransportowanych na uprawnione składowisko (oryginał wraz z kartą przekazania odpadu do wglądu).

 

§ 3

Do końca roku 2006:

- dopuszcza się możliwość udzielenia dofinansowania do załadunku, transportu i składowania odpadów zawierających azbest wytworzonych przed dniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu;

- warunkiem przyznania dofinansowania jest przetransportowanie odpadów zawierających azbest na uprawnione składowisko przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zawierających azbest, złożenie do Wójta wniosku i zawarcie umowy z Gminą (zgodnie z § 6) oraz spełnienie wymogów określonych w § 2 pkt. 3 lit. a i c.

 

§ 4

Kwota dofinansowania nie może przekroczyć 100% kosztów (określonych na podstawie przedłożonych faktur VAT bądź rachunków) poniesionych przez wnioskodawcę. Maksymalnie 600,00 PLN.

 

§ 5

O finansowaniu zadania z udziałem środków GFOŚiGW będzie decydowała kolejność zgłoszeń oraz wysokość posiadanych na ten cel środków finansowych w danym roku budżetowym w planie przychodów i wydatków GFOŚiGW.

 

§ 6

Wypłata środków z GFOŚiGW nastąpi po zawarciu umowy pomiędzy Gminą i Wnioskodawcą.

 

§ 7

W przypadku złożenia większej liczby wniosków, na kwotę przekraczającą wielkość środków przewidzianych w danym roku w budżecie gminy na ten cel, dofinansowanie będzie realizowane w pierwszej kolejności w następnym roku kalendarzowym, bez prawa do odsetek za zwłokę w wypłacie dofinansowania.

 

§ 8

Ustala się, że wnioskodawca powiadomi pisemnie Gminę o terminie przystąpienia do prac związanych z usuwaniem odpadów wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych znajdujących się na terenie Gminy Gierałtowice, minimum 7 dni przed ich rozpoczęciem.

 


Załącznik nr 1

 

...............................................            ........................................, dnia ..............................

Nr rejestru

          (wypełnia Urząd)

W N I O S E K

 

O dofinansowanie z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kosztów załadunku, transportu i składowania odpadów zawierających azbest, powstałych przy likwidacji pokryć dachowych i elewacji z obiektów budowlanych położonych na terenie Gminy Gierałtowice.

 

1. Dane wnioskodawcy (właściciela budynku/działki)

Imię i nazwisko ............................................................................................................................

Adres zamieszkania ......................................................................................................................

Nr dowodu osobistego .................................................................................................................

Wydany przez ..............................................................................................................................

Telefon kontaktowy......................................................................................................................

2. Adres budynku gdzie przeprowadzany będzie demontaż pokrycia dachowego / elewacji* zawierających azbest ..............................................................................................

.................................................................................................................................................

3. Opis demontowanego pokrycia dachowego / elewacji*

1). wielkość powierzchni przeznaczonej do demontażu (m2)

a/* pokrycie dachowe .......................................... b/* elewacja ..........................................

2). rodzaj zastosowanych płyt (faliste, płaskie) .....................................................................

3). przewidywana waga zeskładowanych odpadów zawierających azbest ............................

4. Przewidywany termin prowadzenia prac demontażowych pokrycia dachowego / elewacji

rozpoczęcia .................................................. zakończenia ...................................................

5. Adnotacje urzędowe ...............................................................................................................

.................................................................................................................................................

Oświadczam, że zapoznałem/łam się i akceptuję warunki udzielenia dofinansowania oraz wyrażam zgodę na przeprowadzenie kontroli wykonania prac związanych z usunięciem odpadów azbestowych na terenie mojej posesji.

 

Objaśnienie:

niepotrzebne skreślić

 

............................................

(podpis wnioskodawcy)

Informacje o opłatach:

- za złożenie wniosku 5,00 zł

- za każdy załącznik 0,50 zł

 

 

 

(miejsce na opłatę skarbową)





informację wytworzył(a): Sławomir Osuch
za treść odpowiada:
data wytworzenia: 04.07.2006 r.