Uchwała Nr XLIX/300/06 Rada Gminy Gierałtowice z dnia 30.06.2006 r.
Uchwała Nr XLIX / 300 / 06
Rady Gminy Gierałtowice
z dnia 30.06.2006r.
W sprawie: zatwierdzenia regulaminu dofinansowania z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kosztów załadunku, transportu i składowania odpadów zawierających azbest.
Na podstawie:
- art. 7 ust 1 pkt 1, art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami),
- art. 406 pkt. 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 62, poz. 627 z późniejszymi zmianami),
Rada Gminy Gierałtowice
uchwala
§ 1
1. Regulamin dofinansowania z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kosztów załadunku, transportu i składowania odpadów zawierających azbest, powstałych przy likwidacji pokryć dachowych i elewacji z obiektów budowlanych położonych na terenie Gminy Gierałtowice, stanowiący załącznik nr 1 do uchwały.
2. Wysokość środków finansowych na zadanie określone w pkt 1 określa uchwała budżetowa na dany rok – plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Gierałtowice.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1
do uchwały nr XLIX / 300 / 06
REGULAMIN DOFINANSOWANIA Z GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ KOSZTÓW ZAŁADUNKU, TRANSPORTU I SKŁADOWANIA ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST, POWSTAŁYCH PRZY LIKWIDACJI POKRYĆ DACHOWYCH I ELEWACJI Z OBIEKTÓW BUDOWLANYCH POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY GIERAŁTOWICE.
§ 1
Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym, niebędącym przedsiębiorcami, dofinansowania na realizację przedsięwzięć polegających na usuwaniu odpadów powstałych przy likwidacji pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Gminy Gierałtowice. Dofinansowaniu będą podlegały koszty związane z utylizacją odpadów azbestowych powstałych przy wymianie lub likwidacji pokrycia dachowego i elewacji tj.: załadunek, transport i składowanie odpadów.
§ 2
Warunkiem dofinansowania jest:
1. demontaż i transport płyt azbestowo-cementowych stosowanych w budownictwie przez przedsiębiorcę legitymującego się decyzją zezwalającą na wytwarzanie i transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wydaną przez Starostę Gliwickiego.
2. przedłożenie „informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania” lub „informacji o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystanie zostało zakończone” (zgodnie z § 7 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 23 października 2003r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest – Dz.U. Nr 192 poz. 1876).
3. spełnienie wymogów formalnych, tj:
- złożenie do Wójta wniosku o dofinansowanie ze środków GFOŚiGW w Gierałtowicach załadunku, transportu i składowania odpadów wyrobów zawierających azbest, usuniętych z obiektów budowlanych znajdujących się na terenie Gminy Gierałtowice (treść wniosku określona została w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu);
- przedstawienie następujących dokumentów:
a) kserokopii aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku (działki) lub zgody właściciela na realizację zadania (oryginał do wglądu);
b) kserokopii dokumentu potwierdzającego zgłoszenie realizacji zadania do organu administracji architektoniczno-budowlanej (starosty) lub stosownej ostatecznej decyzji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2003 r. nr 207 poz. 2016 z późniejszymi zmianami) - (oryginał do wglądu);
c) kserokopii faktury VAT lub rachunku wystawionego przez przedsiębiorcę za załadunek, transport i składowanie na uprawnionym składowisku odpadów zawierających azbest (oryginał do wglądu);
d) kserokopii oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego odpady zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zawierającego dodatkowo informacje o łącznej masie płyt azbestowo-cementowych usuniętych z obiektów budowlanych i przetransportowanych na uprawnione składowisko (oryginał wraz z kartą przekazania odpadu do wglądu).
§ 3
Do końca roku 2006:
- dopuszcza się możliwość udzielenia dofinansowania do załadunku, transportu i składowania odpadów zawierających azbest wytworzonych przed dniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu;
- warunkiem przyznania dofinansowania jest przetransportowanie odpadów zawierających azbest na uprawnione składowisko przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zawierających azbest, złożenie do Wójta wniosku i zawarcie umowy z Gminą (zgodnie z § 6) oraz spełnienie wymogów określonych w § 2 pkt. 3 lit. a i c.
§ 4
Kwota dofinansowania nie może przekroczyć 100% kosztów (określonych na podstawie przedłożonych faktur VAT bądź rachunków) poniesionych przez wnioskodawcę. Maksymalnie 600,00 PLN.
§ 5
O finansowaniu zadania z udziałem środków GFOŚiGW będzie decydowała kolejność zgłoszeń oraz wysokość posiadanych na ten cel środków finansowych w danym roku budżetowym w planie przychodów i wydatków GFOŚiGW.
§ 6
Wypłata środków z GFOŚiGW nastąpi po zawarciu umowy pomiędzy Gminą i Wnioskodawcą.
§ 7
W przypadku złożenia większej liczby wniosków, na kwotę przekraczającą wielkość środków przewidzianych w danym roku w budżecie gminy na ten cel, dofinansowanie będzie realizowane w pierwszej kolejności w następnym roku kalendarzowym, bez prawa do odsetek za zwłokę w wypłacie dofinansowania.
§ 8
Ustala się, że wnioskodawca powiadomi pisemnie Gminę o terminie przystąpienia do prac związanych z usuwaniem odpadów wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych znajdujących się na terenie Gminy Gierałtowice, minimum 7 dni przed ich rozpoczęciem.
Załącznik nr 1
............................................... ........................................, dnia ..............................
Nr rejestru
(wypełnia Urząd)
W N I O S E K
O dofinansowanie z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kosztów załadunku, transportu i składowania odpadów zawierających azbest, powstałych przy likwidacji pokryć dachowych i elewacji z obiektów budowlanych położonych na terenie Gminy Gierałtowice.
1. Dane wnioskodawcy (właściciela budynku/działki)
Imię i nazwisko ............................................................................................................................
Adres zamieszkania ......................................................................................................................
Nr dowodu osobistego .................................................................................................................
Wydany przez ..............................................................................................................................
Telefon kontaktowy......................................................................................................................
2. Adres budynku gdzie przeprowadzany będzie demontaż pokrycia dachowego / elewacji* zawierających azbest ..............................................................................................
.................................................................................................................................................
3. Opis demontowanego pokrycia dachowego / elewacji*
1). wielkość powierzchni przeznaczonej do demontażu (m2)
a/* pokrycie dachowe .......................................... b/* elewacja ..........................................
2). rodzaj zastosowanych płyt (faliste, płaskie) .....................................................................
3). przewidywana waga zeskładowanych odpadów zawierających azbest ............................
4. Przewidywany termin prowadzenia prac demontażowych pokrycia dachowego / elewacji
rozpoczęcia .................................................. zakończenia ...................................................
5. Adnotacje urzędowe ...............................................................................................................
.................................................................................................................................................
Oświadczam, że zapoznałem/łam się i akceptuję warunki udzielenia dofinansowania oraz wyrażam zgodę na przeprowadzenie kontroli wykonania prac związanych z usunięciem odpadów azbestowych na terenie mojej posesji.
Objaśnienie:
niepotrzebne skreślić
............................................
(podpis wnioskodawcy)
Informacje o opłatach:
- za złożenie wniosku 5,00 zł
- za każdy załącznik 0,50 zł
(miejsce na opłatę skarbową)
informację wytworzył(a): | Sławomir Osuch |
za treść odpowiada: | |
data wytworzenia: | 04.07.2006 r. |