Protokół z sesji Rady Gminy Gierałtowice Nr XVIII/08 z dnia 28.02.2008r
Strona archiwalna
Protokół Nr XVIII / 08
z sesji Rady Gminy Gierałtowice
która odbyła się w dniu 28 lutego 2008r.
Porządek sesji :
1. |
Otwarcie sesji i stwierdzenie kworum. |
|
2. |
Przyjęcie porządku obrad. |
|
3. |
Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 31.01.2008r. |
|
4. |
Zgłaszanie interpelacji i wniosków radnych |
|
5. |
Informacja z posiedzeń komisji RG w okresie międzysesyjnym. |
|
6. |
Rozpatrzenie i podjęcie uchwał: |
|
|
a) w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/119/07 Rady Gminy Gierałtowice z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie budżetu Gminy Gierałtowice na 2008 rok |
XVIII/139/08 |
|
b) w sprawie zmiany uchwały Nr XV/112/07 Rady Gminy Gierałtowice w sprawie przyjęcia „Regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, wysługę lat, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, nagród i innych składników wynagrodzenia, a także wysokości nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania” w 2008 roku. |
XVIII/140/08 |
|
c) w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu |
XVIII/141/08 |
|
d) w zawarcie umowy najmu na okres 10 lat. |
XVIII/142/08 |
7. |
Informacja o działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w roku 2007. |
|
8. |
Sprawy sołectw – informacje sołtysów. |
|
9. |
Informacja o działalności Wójta w okresie międzysesyjnym. |
|
10. |
Odpowiedzi na interpelacje, wolne głosy i wnioski. |
|
11. |
Zamknięcie sesji. |
|
Ad. 1 |
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności. |
Sesja miała miejsce w sali w konferencyjnej Urzędu Gminy w Gierałtowicach, w godz. 1700- 2030. Sesję otworzył i jej przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Piotr Szołtysek.
Przewodniczący stwierdził, że sesja jest prawomocna, w chwili otwarcia sesji na sali obecnych było 13 radnych (2 radnych przybyło po otwarciu obrad). Ustawowy skład Rady Gminy wynosi 15 radnych.
W sesji uczestniczyli: Wójt Gminy dr inż. Joachim Bargiel, z-ca Wójta Janusz Korus, skarbnik gminy Michał Kafanke, kierownicy referatów Urzędu Gminy, Prezes P
Listy obecności, radnych i zaproszonych gości stanowią załączniki nr 1 i 2 do protokołu.
Ad. 2 |
Przejęcie porządku obrad |
Do pierwotnego porządku obrad na wniosek Wójta Gminy wniesiono poprawkę polegającą na skreśleniu w pkt. 6 Rozpatrzenie i podjęcie uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.
Porządek obrad, w brzmieniu jak na wstępie, został przyjęty w głosowaniu 13 głosów "za", 0 głosów "przeciwnych”, 0 głosów „wstrzymujących się” (w głosowaniu brało udział 13 radnych).
Ad. 3 |
Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 31.01.2008r. |
Do protokołu z sesji z dnia 31.01.2008r. Radny M.Szołtysek wniósł następujące poprawki:
Na str. 6 wiersz słowo „niepieniężnych” zamienić na „pieniężnych”, w ppk. 7b, 7h i 7g błędnie podano która komisja RG opiniował projekt uchwały.
Protokół, z uwzględnieniem poprawki, został przyjęty. Wynik głosowania: 14 głosów "za", 0 głosów "przeciwnych”, 0 głosów „wstrzymujących się”.
Ad. 4 |
Zgłaszanie interpelacji, wniosków i zapytań radnych. |
Radny Roman Włodarz:
Czy Urząd Gminy uczestniczył, zgodnie z dyrektywą wodną w roku 2007 w konsultacjach społecznych planu zagospodarowania dorzeczy RZGW w Gliwicach? Czy jest jakaś korespondencja na ten temat? Czy wiemy coś na temat udziału w negocjacjach na temat planu zagospodarowania dorzeczy do końca 2008 roku? Jest to istotne ponieważ zgodnie z dyrektywa wodną zapis w planie zagospodarowania dorzeczy może ograniczyć w znaczący sposób dostęp do wszelkiego rodzaju wód na terenie naszej gminy. Uważam, że powinniśmy tą sprawę śledzić. Chciałbym wiedzieć czy w tym uczestniczymy, czy dyrektor RZGW wystąpił w tej sprawie, czy mamy jakiś pogląd na ten temat?
Radny Leszek Żogała:
1) W związku z propozycja reorganizacji oświaty w Gminie motywowana oszczędnością i racjonalizacja kosztów proszę o informacje:
- Ile osób zatrudnionych jest w urzędzie Gminy oraz w innych jednostkach gminnych, z wyłączeniem szkół i przedszkoli?
- Ile osób zostało zatrudnionych w ostatnich trzech latach i o ile wzrosło zatrudnienie w tym okresie.
- Ile osób zostało zatrudnionych w drodze konkursów w w/w okresie?
- Proszę o wskazanie podstawowych przyczyn wzrostu zatrudnienia, np. nowe obowiązki wynikające ze zmian prawa, wzrost wpływu spraw itp.
2) W związku z informacjami uzyskanymi podczas prac komisji Rady Gminy proszę o informacje, na jakim etapie znajdują się prace prowadzące do przekazania budynków szkół w trwały zarząd oraz czy uwzględnią się ewentualną reorganizację oświaty w gminie?
3) Proszę o podanie kosztów związanych z realizacją zadania: „Budowa krytej pływalni gminnej” w Paniówkach. Proszę o podanie również wszystkich kosztów związanych z realizacja tego zadania, które zostały poniesione w 2007 roku np. prace związane z przygotowaniem dróg dojazdowych, wywłaszczenia gruntów i odszkodowania, umowy cywilno-prawne z innymi osobami (podmiotami) wynikające z przeprowadzonych prac np. składowanie ziemi itp.
4) W związku z prośbą mieszkańców sołectwa Paniówki wyrażających zaniepokojenie prowadzonymi inwestycjami przez podmioty prywatne w Paniówkach proszę o podanie następujących informacji:
- Na jakim etapie znajdują się procedura budowy betoniarni w Paniówkach, w szczególności czy Gmina Gierałtowice wydała stosowne decyzje, pozwolenia itp. Oraz czy sa one prawomocne?
- Czy Pan Wójt ustosunkował się do petycji mieszkańców jeżeli tak, proszę o kopię odpowiedzi oraz jakie kroki zostały podjęte w celu złagodzenia powstałych napięć?
- W związku z przekazaną informacją iż inwestor skierował do mieszkańców, którzy protestowali przeciwko betoniarni pismo w którym dopuszcza możliwość wystąpienia na drogę sadową proszę o informacje: Czy inwestor ma prawo otrzymania danych osobowych i adresowych osób, które podpisały się pod petycja protestacyjną ze wskazaniem stosownych podstaw prawnych?
Ad. 5 |
Informacja z posiedzeń komisji RG w okresie międzysesyjnym. |
Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska Marek
Komisja miała posiedzenie w dniu 26 lutego 2008r. z następującym porządkiem obrad: Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Gminy w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu; Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Gminy w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu na okres 10 lat; Opinia do wniosków dotyczących dzierżawy; Opinia do wniosku Parafii Rzymskokatolickiej w Przyszowicach o uregulowanie stanów prawnych gruntu wraz z wypłatą odszkodowania oraz sprawy bieżące.
W marcu 2007 roku Rada Gminy podjęła 2 uchwały, które miały umożliwić wybudowanie wieży dla nadajnika telefonii komórkowej. Obecnie firma „P4” odstąpiła od zamiaru wybudowania wieży, zamierza posadowić nadajnik na dachu budynku remizy OSP. Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu oraz w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu na okres 10 lat. W dyskusji wskazano, żeby w umowie zawrzeć warunek, że zainstalowanie nadajnika nie zablokuje możliwości wybudowania hali widowiskowo-sportowej.
Komisja rozpatrzyła wnioski o wydzierżawienie działek stanowionych własność gminy i wyraziła opinię indywidualnie do każdego wniosku.
Proboszcz parafii Rzymskokatolickiej w Przyszowicach wystąpił z wnioskiem o uregulowanie stanu prawnego użytkowania gruntu – rów między ulicą Spółdzielczą a Ks.Pogrzeby. Prawie całą powierzchnię działki zajmuje rów melioracji szczegółowej. Planuje się zarurowanie tego odcinaka rowu. Działka ta jest zbędna dla gminy. Komisja stoi na stanowisku, że działka ta jest zbędna dla gminy. Należy zrobić rozpoznanie czy ktoś z sąsiadów nie zechce kupić tej działki na poszerzenie swojej nieruchomości.
Przewodnicząca Komisji Kultury, Oświaty i Zdrowia Grażyna Malec:
Komisja miała posiedzenie w dniu 14 lutego 2007r. Na posiedzeniu tym Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały RG w sprawie zmiany uchwały Nr XV/112/07 Rady Gminy Gierałtowice w sprawie przyjęcia „Regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, wysługę lat, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, nagród i innych składników wynagrodzenia, a także wysokości nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania” w 2008 roku. W projekcie uchwały przewidziano dokonanie zmian w § 5 i § 11 uchwały Rady Gminy Gierałtowice z dnia 29 listopada 2009r. w sprawie: przyjęcia „Regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, wysługę lat, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, nagród i innych składników wynagrodzenia, a także wysokości nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania” w 2008 roku. W § 5 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „3. Podstawą ustalenia wysokości dodatku funkcyjnego jest minimalne wynagrodzenie za pracę, na podstawie §1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 września 2007 roku w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2008 r. (Dz.U. z 2007r. Nr 171 poz.1209”. W § 11 ust. 2 pkt d otrzymuje brzmienie: „d) przy czterech osobach i więcej - 12% minimalnego wynagrodzenia za pracę, na podstawie § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 września 2007r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2008 r. (Dz. U. z 2007r. Nr 171 poz.1209)”. Pozostała treść uchwały pozostaje bez zmian.
Komisji przedłożono, na posiedzeniu, opracowanie pt. „Oświata i wychowanie w Gminie Gierałtowice, informacja o sytuacji organizacyjnej i finansowej z uwzględnieniem danych statystycznych, placówek oświatowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Gierałtowice województwo śląskie”. Rozgorzał dyskusja w czasie której wskazywano wiele uwag do opracowania. Wskazywano, że dane podane w opracowaniu w wielu miejscach są błędne, jest wiele braków, brak informacji w tabelach o jednostkach o których jest mowa, że autor posługuje się pojęciami, które już nie funkcjonują, że z tego opracowania właściwie nic nie wynika, że nie można na jego podstawie wyciągać żadnych wniosków, że opracowanie jest zbiorem materiałów, które właściwie przygotowali dyrektorzy placówek oświatowych i pracownicy Urzędu Gminy, że brak w nim jest jakiejkolwiek analizy czy porównania mimo że w przedmowie jest informacja, że dokument obejmuje analizę. Brakuje w tym dokumencie różnych rozwiązań organizacyjnych, sytuacji jakie mogły by zaistnieć gdyby zespoły były powoływane lub gdy ich nie będzie. Opracowanie miało pokazać co by było gdyby zostały zmiany wprowadzone. Autor stawia wniosek, że wskazane było by powołanie zespołów, przy czym nie podaje żadnego uzasadnienia. Brakuje przesłanek i analizy ekonomicznej, która by do takiego wniosku skłaniała. Wnioski nie powinny być wysnuwane na podstawie analizy 3 ostatnich lat czy w perspektywie jednego roku lecz takie opracowanie powinno wyjść perspektywicznie dalej. Powinno zawierać co najmniej kilka wariantów kalkulacyjnych ze wszystkimi skutkami. Padło też pytanie o koszty. Padła odpowiedź, że za wykonanie opracowania zapłacono 4 tys. zł. Większość radnych była zdania, że jest to koszt zbyt wielki, ponieważ niewielkie jest przetworzenie tego materiału, który został opracowany prze pracowników. Padło wyjaśnienie, że autor miał za zadanie opracować materiał, który pozwoli podjąć decyzję, czy tworzyć zespoły czy też nie. Na jednym z poprzednich posiedzeń Komisji radni otrzymali informację, że została zlecona praca nad opracowaniem strategii oświatowej Gminy Gierałtowice oraz informacja, że zbierane są materiały na podstawie których autor opracuje analizę kosztów. Do dyskusji włączyły się obecne na posiedzeniu dyrektorki placówek oświatowych. Nie ukrywały rozczarowania. Pytały dlaczego jest tyle problemów ze stwierdzeniem na jakim poziomie jest nasza oświata, co budzi wątpliwości, czy stan placówek oświaty czy też wyniki nauczania. Stwierdziły, że od momentu powołania gimnazjów cały czas trwają starania, żeby szkoła podstawowa i gimnazjum mogły dobrze współpracować w jednym budynku. Uczono dzieci, żeby w jednym budynku szanowały się nawzajem, poczyniono wiele inwestycji, wybudowano oddzielne wejścia, oddzielne klatki schodowe, zatrudniono personel obsługi. Teraz kiedy to co zostało oddzielone i działa dobrze nagle trzeba znowu połączyć, żeby znowu było źle. Dyrektorzy czyją się pokrzywdzeni, uważają że robią coś źle skoro ich prace się przekreśla. Nie akceptują też argumentu oszczędności, bo wszystkie budynki pozostaną i będą generowały takie same koszty.
Radni w odpowiedzi na zarzuty wskazywali, że Rada podjęła dyskusję na temat reorganizacji oświaty nie dlatego iż uznała że oświata źle funkcjonuje, ale w trosze o budżet. Wiemy na jakim poziomie jest oświata, nigdy nie było zastrzeżeń do wyników, nie padło stwierdzenie, że oświata źle działa, padły natomiast pytania co do kosztów. Wydatki na oświatę systematycznie rosną, przekroczyły już 1/3 wydatków budżetu, Rada zastanawia się co zrobić, bo jeżeli ta tendencja zostanie zachowana to zabraknie środków na inne zadania, a obowiązkiem radnych jest dbać, żeby tych środków nie zabrakło. W dyskusji pojawił się też problem powołania zespołu ds. opracowania strategii. Kolejnym problem Dotyczył informacji. Po raz kolejny potwierdzono, że w gminie brakuje rzetelnej informacji, nadal nie mamy komunikatu do jakich prac przystępuje Rada i dlaczego. Praca nad zmianami w oświacie jest nienajlepiej prowadzona, materiały są przekazywane w ostatniej chwili. Komisja przypadkowo dowiaduje się o takim fakcie jak powołanie komisji, która ma pracować nad strategią. Komisja postawiła wniosek do Wójta, żeby w jasny sposób była prowadzona polityka informacyjna, w tym dotycząca prac związanych ze strategią oświaty, żeby został wydany jasno sformułowany komunikat o tym jakie mamy cele i co chcemy uzyskać.
Przewodniczący Komisji Budżetu i Planowania
Komisja miała swoje posiedzenie 27 lutego 2008r. Na posiedzeniu tym Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/119/07 Rady Gminy Gierałtowice z dnia 27 grudnia 2007 roku w sprawie budżetu Gminy Gierałtowice na 2008 rok .
W projekcie uchwały przewidziano następujące zmiany:
I. Zmiany w prognozie dochodów według źródeł i działów.
Zwiększenia dochodów gminy w grupie „Dochody bieżące” o kwotę 785.586 zł dokonuje się w związku z uzupełnieniem planu dochodów projektu „Nowe kwalifikacje szansą na nowy zawód” realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.
II. Zmiany w planie wydatków na realizację zadań własnych.
1. Zwiększenia w dziale 710 o łączną kwotę 785.586 zł dokonuje się w związku z ustaleniem planu wydatków w ramach projektu „Nowe kwalifikacje szansą na nowy zawód” realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.
2. Zwiększenia w dziale 754 o łączną kwotę 190.000 zł spowodowane są zabezpieczeniem środków finansowych na realizację zadania „Zagospodarowanie terenu wokół budynku OSP Chudów” (160.000 zł) oraz „Zakup syreny alarmowej dla sołectwa Chudów” (30.000 zł).
3. Przeniesienia w ramach działu 710, rozdział 71095 kwoty 5.600 zł dokonuje się w związku z koniecznością dostosowania planu wydatków do harmonogramu projektu „Nowe kwalifikacje szansą na nowy zawód” realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.
4. Przeniesienia w ramach działu 754, rozdział 75405 kwoty 37.000 zł dokonuje się w celu zabezpieczenia środków finansowych na dofinansowanie zakupu samochodu służbowego dla Policji, przy jednoczesnym ograniczeniu planowanych dotacji – wpłat na fundusz celowy zgodnie z art. 13 ust. 4a pkt 1 ustawy o Policji.
III. Zmiany w dochodach i wydatkach związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.
Zwiększenia wydatków w dziale 801 o kwotę 8.762 zł dokonuje się w celu zabezpieczenia środków na sfinansowanie kosztów dotacji dla innych jednostek samorządu terytorialnego w związku z uczęszczaniem uczniów do placówek oświatowych innych jednostek samorządu terytorialnego.
IV. Zmiany w wydatkach na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008-2010.
Wprowadzone zmiany dotyczą zadania „Budowa gminnej krytej pływalni w Paniówkach” – zwiększeniu ulegają środki finansowe przewidziane do realizacji w roku 2009 (300.000 zł) w związku z rozstrzygnięciem procedury przetargowej na nadzór inwestorski zadania (tylko jedna oferta na realizację zadania). Planowane wydatki do pokrycia ze sprzedaży składników majątkowych – nieruchomości gruntowe położone w miejscowości Paniówki.
V. Zmiany w dochodach i wydatkach na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi.
Wprowadzone zmiany dotyczą projektu „Nowe kwalifikacje szansą na nowy zawód” realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa. Planowane dochody na 2008 rok ustalone zostały na kwotę 935.586 zł, w tym 701.690 zł środki z UE oraz 233.896 zł środki z budżetu państwa. Planowane wydatki na 2008 rok ustalono w kwocie 935.586 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 29.400 zł, pozostałe wydatki bieżące 906.186 zł.
VI. Zmiany w źródłach pokrycia deficytu i przeznaczenia nadwyżki budżetu gminy.
Wprowadzone powyżej zmiany skutkują zwiększeniem deficytu budżetowego do poziomu 10.194.220 zł. Na zmianę wysokości deficytu ma wpływ przede wszystkim zwiększenie planowanych wydatków majątkowych.
W wyniku zmian wprowadzonych powyższą uchwałą plan dochodów wynosi 37.992.331 zł, plan wydatków 48.186.551 zł, natomiast deficyt budżetowy 10.194.220 zł do pokrycia nadwyżką z lat ubiegłych w kwocie 10.194.220 zł.
W dalszej części obrad Komisja przeanalizowała projekt uchwały RG w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków. Komisja wnioskuje o wycofanie tego projektu z porządku sesji Rady Gminy w dniu 28 lutego 2008r. i przesunięcie jej podjęcia na późniejszy termin.
Przewodniczący Komisji Górnictwa Eugeniusz
Komisja w okresie międzysesyjnym miała posiedzenie w dniu 7 lutego 2008r. z następującym porządkiem obrad: Informacja o realizacji harmonogramu i porozumień – tereny kopalni „Sośnica-Makoszowy” Ruch Makoszowy i sprawy bieżące.
Przedstawiciele kopalni złożyli szczegółowa informacje o realizacji umów i porozumień. Realizacja umów i porozumień przebiega bardzo słabo.
Radny M.
Komisja omówiła szczegółowo sprawę regulacji potoku Paniówka”. Po szerokiej dyskusji ustalono, że kopalnia wykona odcinek od ujścia Potoku Promna do ul.Dworskiej (
Komisja została poinformowana, że Kopalnia „Budryk” przesłała do wiadomości pismo dotyczące remontu potoku Jasienica, w związku z zamiarem przystąpienia w najbliższym czasie do robót remontowych.
Przewodniczący Komisji Samorządu, Przestrzegania Prawa i Utrzymania Porządku Alojzy
Komisja miała posiedzenie w dniu 13 lutego 2008r. Porządek posiedzenia był następujący: Omówienie zasad porozumienie pomiędzy Wójtem Gminy Gierałtowice a Komendantem Policji w Gliwicach w sprawie dodatkowej służby policyjnej; Plan zimowego utrzymania dróg; Informacja na temat usuwania uszkodzeń nawierzchni na drogach gminnych; Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków oraz sprawy bieżące.
Zostało zawarte porozumienie pomiędzy Wójtem Gminy Gierałtowice a Komendantem Miejskim Policji w Gliwicach, na rekompensatę pieniężną dodatkowych ośmiu godzin służby dla dwóch policjantów na terenie Gminy Gierałtowice. Porozumienie będzie obowiązywało od 1 marca br. Średnio miesięcznie pełnione będą 44 dodatkowe ośmiogodzinne służby dwuosobowego patrolu. Praktyka wskazuje, że korzystniej jest wyznaczać służby czterogodzinne, stąd też ilość służb może być większa. Czas i miejsce służby będą ustalane według wskazania gminy, a w szczególności według wskazań sołtysów. Dysponentem służb będzie Komendant Posterunku Policji w Gierałtowicach. Przyjęto założenie, że patrole służby płatnej będą koncentrowane w danym dniu w jednym sołectwie. Z reguły będą to patrole piesze. Dodatkowo w tym czasie będą pełniły służbę patrole zmotoryzowane. Na służby płatne mogą też być kierowani policjanci ruchu drogowego z radarem. Zostały na ten cel przeznaczone środki w wysokości 91,5 tys zł. Ponieważ porozumienie obowiązuje dopiero od 1 marca środki te nie zostaną w całości wykorzystane dlatego Wójt Gminy proponuje, żeby część środków skierować na dofinansowanie zakupu radiowozu. Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek dotyczący przesunięcia środków finansowych w kwocie 37.000 zł na pokrycie 50% kosztów zakupu radiowozu dla Komisariatu Policji w Knurowie, z przeznaczeniem dla posterunku Policji w Gierałtowicach.
W punkcie drugim przedstawiciele Urzędu Gminy przedstawili plan zimowego utrzymania dróg. Gmina posiada „Plan operacyjno techniczny usuwania skutków spowodowanych warunkami zimowymi w gminie Gierałtowice”. Plan ten opracowywany jest co roku, zgodnie z zarządzeniem Starosty Powiatowego i jest zatwierdzany przez Wójta Gminy. Plan zawiera spis podmiotów, które zobowiązane są odśnieżać poszczególne drogi, spis dróg gminnych, numery telefonów osób odpowiedzialnych za utrzymanie dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych. Zawiera dane na temat sprzętu, jaki trzeba by było uruchomić w sytuacjach awaryjnych. Poinformowano, że zostały zawarte umowy na świadczenie usług odśnieżania we wszystkich sołectwach. Wykonawcy zobowiązani są do odśnieżania szerokości jezdni, odśnieżania poboczy oraz zatok autobusowych i placów gminnych, posypywania jezdni na odcinkach decydujących dla ruchu, przystanków autobusowych, zaopatrzenia się w materiały do posypywania dróg. Muszą utrzymać pełna gotowość sprzętu. Rozpoczęcie pracy sprzętu od wydania dyspozycji ma nastąpić w czasie nie dłuższym niż 30 minut. Do wydania dyspozycji rozpoczęcia akcji są upoważnieni: Wójt Gminy, z-ca Wójta Gminy, kierownik referatu Gospodarki Komunalnej oraz R.Mikołaj i R.Macha, a także sołtysi poszczególnych sołectw. Wykonawcy otrzymują zapłatę za faktycznie wykonane usługi. Stawki są ustalane godzinowo. Umowy nie przewidują opłaty za utrzymywanie sprzętu w dyspozycji. Za utrzymanie dróg powiatowych i wojewódzkich odpowiada Zarząd Dróg Powiatowych, wykonawca jest forma REMONDIS.
W pkt 3 porządku obrad kierownik Referatu Inwestycji i Szkód Górniczych poinformowała, że gmina aktualnie jest w trakcie przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla wykonawcy zadania „Remonty cząstkowe nawierzchni dróg gminnych w Gminie Gierałtowice”. Wykonawca robót cząstkowych zostanie wybrany w marcu. Przewidywane jest zawarcie umowy na okres do końca 2009 roku.
Komisja omówiła i pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały Rady Gminy w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków. W § 3 ust. 1 Komisja zaproponowała przyjąć, że dotacja może być udzielana w wysokości do 50% nakładów koniecznych na wykonanie prac objętych wnioskiem o przyznanie dotacji.
W sprawach bieżących Radny E.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Wiesław
Komisja w ubiegłym roku zajmowała się tematem własności komunalnej Gminy Gierałtowice. Problem gruntów komunalnych w gminie istnieje już od kilku lat, kiedy to przy opiniowaniu projektu uchwały budżetowej zaczęto się zastanawiać nad rozbieżnościami w powierzchni gruntów komunalnych. Komisja zajęła się tematem ewidencji gruntów. Ewidencje gruntów prowadzi jednostka Starostwa Powiatowego, natomiast dział gospodarki komunalnej Gminy Gierałtowice ma do tej ewidencji dostęp i w zakresie gruntów na terenie gminy korzysta z niej na bieżąco. Dział
Rozbieżności powierzchni pomiędzy danymi podawanymi w informacji o stanie mienia komunalnego praktycznie dla każdego sołectwa wahają się w obrębie
Wiemy już jaka jest powierzchnia gruntów komunalnych ale nie do końca wiemy gdzie te grunty mamy, czy są użytkowane, przez kogo są użytkowane i czy na wszystko mamy zawarte umowy. W związku z tym Komisja Rewizyjna poprosiła o przygotowanie map z zaznaczonymi gruntami, które są własnością Gminy Gierałtowice oraz wykonanie wykazu gruntów komunalnych w gminie Gierałtowice.
Komisja zapoznała się z elektroniczną wersją ewidencji również dla gruntów zabudowanych. Odbyła spotkanie ze Skarbnikiem Gminy Gierałtowice na temat zintegrowanego systemu zarządzania gminą KSAT 2000, który znacznie ułatwi wyprowadzenie spraw związanych z gruntami komunalnymi. System jest aktualnie wdrażany.
Wnioski Komisji:
- uszczegółowienie mapek poszczególnych sołectw z zaznaczoną lokalizacją działek, uzupełnienie o numery działek, powierzchnię itp.
Na mapach i w załączonym rejestrze ujęte powinny być wszystkie działki komunalne, z podziałem na działki w użytkowaniu gminy (czyli pod budynkami, pod obiektami szkolnymi, pod LKS-ami), działki wydzierżawione, działki zdatne do dzierżawy oraz nieużytki.
Referat Gospodarki Komunalnej przedstawił takie rejestry oraz mapy, na których naniesiono wszystkie działki z rozgraniczeniem na grunty dzierżawione i nie dzierżawione.
Komisja wnioskowała, aby sporządzić dla każdego sołectwa oddzielnie wykaz działek gruntowych nie dzierżawionych z podaniem ich powierzchni oraz sumarycznej powierzchni.
Komisja zapoznała się z wykonanymi przez Referat Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy wykazem działek nie dzierżawionych. Wykaz taki obejmował kartę mapy, numer, działki, powierzchnię, a dodatkowo w tej chwili przedstawiono wykazy, które obejmują uwagi takie jak klasa gleby oraz uwagi dot. położenia.
Komisja, po zapoznaniu się z tymi wykazami, stwierdziła, że w obrębie sołectwa Chudów powierzchnia działek nie dzierżawionych wynosi
Wniosek Komisji: Wyjaśnić aktualny stan użytkowania działek gminnych zaznaczonych na mapach jako działki nie dzierżawione.
Komisja zajęła się również tematem gruntów objętych umową użytkowania wieczystego, przy czym informacja referatu Gospodarki Komunalnej wskazuje na to, że gruntów objętych taką umowa w gminie nie ma.
W związku z podjęciem prac nad dokumentem pn. „Strategia oświaty Gminy Gierałtowice i analiza kosztów oświaty” Komisja Rewizyjna poprosiła o udostępnienie dokumentów, na podstawie których był tworzony ten dokument, który taką gorącą dyskusje wywołał. Komisja przeanalizowała materiały dostarczone przez dyrektorów wszystkich jednostek oświatowych, pod kątem aktualnie ponoszonych nakładów finansowych. Stwierdzono systematyczny wzrost wydatków na oświatę. Na 10 jednostek wydatki były na tym samym poziomie, w pozostałych jednostkach wzrosły. Komisja stwierdziła również, że nie wszystkie materiały dostarczone jako podstawa do analizy były należycie opracowane pod względem staranności ich opracowania. Wyszczególnić należy: tabelki wypełniane pismem odręcznym, ze skreśleniami, Proste błędy rachunkowe, bardzo skromny opis bazy danej jednostki oświatowej, użycie niespójnych jednostek np. koszt na miesiąc, koszt na rok w ramach tej samej rubryki.
Wniosek Komisji: W celu ograniczenia wydatków na oświatę należy wypracować i przedstawić rozwiązanie ograniczające ich dalszy wzrost lub przynajmniej ograniczające tempo tego wzrostu.
Radny Wiesław
Mówimy tu o menadżerach oświaty, czyli ludziach bardzo dobrze wykształconych. Jeżeli dyrektor placówki dostarcza do Urzędu Gminy niestarannie sporządzone dokumenty, w których dane są podane chaotycznie, w różnych jednostkach, zawierające błędy rachunkowe a opis bazy oświatowej jest zawarty w kilku zaledwie zdaniach, to budzi to co najmniej zdziwienie. Każda placówka powinna mieć dokument zawierający wszystkie dane, choćby po to żeby móc go wykorzystać do pozyskiwania środków, do współpracy zagranicznej. Dokument ten powinien mówić o tym jaką bazą dysponuje placówka, jakie są kółka zainteresowań. Jeżeli nawet dyrektor nie miał czasu na opracowanie dokumentu, to po jest taki pracownik jak sekretarka? Jest to kolejny znak zapytania.
Radna G.Malec wyjaśniła, że dokumenty były sporządzane w czasie, w którym dyrektorzy korzystali z urlopów.
Ad. 6 |
Rozpatrzenie i podjęcie uchwał. |
Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jest zdolna do podejmowania uchwał, na sali jest obecnych 15 radnych.
ppkt.
Przewodniczący stwierdził, że projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Budżetu i Planowania. Projekt uchwały i opinia komisji zostały przedstawione w pkt. 5 porządku sesji.
Poprawek do projektu uchwały nie wniesiono. Przewodniczący odczytał treść uchwały po czym podał ją pod głosowanie.
Wyniki głosowania: |
głosów „za” |
14 |
|
głosów „przeciw” |
0 |
|
głosów „wstrzymujących się” |
1 |
W głosowaniu brało udział 15 radnych. |
|
Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/119/07 Rady Gminy Gierałtowice z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie budżetu Gminy Gierałtowice na 2008 rok została podjęta większością głosów.
Uchwała została oznaczona numerem XVIII/139/08, stanowi załącznik do protokołu.
ppkt. 6 b) Uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr XV/112/07 Rady Gminy Gierałtowice w sprawie przyjęcia „Regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, wysługę lat, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, nagród i innych składników wynagrodzenia, a także wysokości nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania” w 2008 roku.
Przewodniczący stwierdził, że projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Kultury Oświaty i Zdrowia. Projekt uchwały i opinie komisji zostały przedstawione w pkt. 5 porządku sesji.
Poprawek do projektu uchwały nie wniesiono. Przewodniczący odczytał treść uchwały po czym podał ją pod głosowanie.
Wyniki głosowania: |
głosów „za” |
15 |
|
głosów „przeciw” |
0 |
|
głosów „wstrzymujących się” |
0 |
W głosowaniu brało udział 15 radnych. |
|
Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr XV/112/07 Rady Gminy Gierałtowice w sprawie przyjęcia „Regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, wysługę lat, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, nagród i innych składników wynagrodzenia, a także wysokości nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania” w 2008 roku została podjęta jednogłośnie.
Uchwała została oznaczona numerem XVIII/140/08, stanowi załącznik do protokołu.
ppkt. 6 c) Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu
Przewodniczący stwierdził, że projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Zagospodarowania Przestrzennego. Projekt uchwały i opinia komisji zostały przedstawione w pkt. 6 porządku sesji.
Poprawek do projektu uchwały nie wniesiono. Przewodniczący odczytał treść uchwały po czym poddał ją pod głosowanie.
Wyniki głosowania: |
głosów „za” |
14 |
|
głosów „przeciw” |
0 |
|
głosów „wstrzymujących się” |
1 |
W głosowaniu brało udział 15 radnych. |
|
Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu została podjęta większością głosów.
Uchwała została oznaczona numerem XVIII/141/08, stanowi załącznik do protokołu.
ppkt. 6 d) Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu na okres 10 lat.
Przewodniczący stwierdził, że projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Zagospodarowania Przestrzennego. Projekt uchwały i opinia komisji zostały przedstawione w pkt. 6 porządku sesji.
Poprawek do projektu uchwały nie wniesiono. Przewodniczący odczytał treść uchwały po czym poddał ją pod głosowanie.
Wyniki głosowania: |
głosów „za” |
14 |
|
głosów „przeciw” |
0 |
|
głosów „wstrzymujących się” |
1 |
W głosowaniu brało udział 13 radnych. |
|
Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu na okres 10 lat została podjęta większością głosów.
Uchwała została oznaczona numerem XVIII/142/08, stanowi załącznik do protokołu.
Ad. 7 |
Informacja o działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w roku 2007. |
Informację z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2007 r. przedstawił Pełnomocnik ds. Rozwiązywania problemów Alkoholowych Henryk Kłosek.
W skład Komisji wchodzą: Henryka Górka – przewodnicząca Komisji (przedstawiciel OPS), członkowie: Gertruda Pawlas (była radna),
Komisja odbyła 9 posiedzeń. Tematy spotkań obejmowała następujące zagadnienia:
- Opiniowanie wniosków o wydanie pozwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych ze względu na zgodność lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy.
- Omawianie sposobu postępowania z osobami nadużywającymi alkohol zgłoszonymi do komisji.
- Kierowanie osób do punktu konsultacyjnego w Knurowie
- Przygotowanie dokumentacji osób nie wyrażających zgody na leczenie w celu skompletowania wniosku do sądu o przebadanie tych osób, oraz wydanie zobowiązania do podjęcia leczenia.
- Omawianie przypadków osób będących w kręgu zainteresowania OPS w których nadużywa się alkoholu.
- Konsultacje z policją w sprawie przygotowania wniosków do leczenia.
- Bieżące konsultacje w sprawie działalności klubu abstynentów.
- Opracowanie mapy problemów alkoholowych Gminy Gierałtowice
- Opracowanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Opracowanie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
Ze względu na niski stopień świadomości społecznej na temat problematyki alkoholowej oraz narkomani i sposobami zapobiegania tym zagrożeniom w szkołach systematycznie przeprowadza się programy profilaktyczne:
- Program siedmiu kroków „II Elementarz” we wszystkich gimnazjach. Obejmuje on przeprowadzenie cyklu zajęć profilaktycznych według scenariusza opracowanego przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Realizatorzy programu na spotkaniach z młodzieżą (14 godz.), z rodzicami (2 spotkania) oraz radą pedagogiczną (1 spotkanie) przybliżają problemy związane z nadużywaniem alkoholu.
- „Odlot” - Cykl zajęć profilaktycznych objętych programem zapobiegania narkomani z młodzieżą gimnazjalną obejmujących 16 spotkań oraz z rodzicami 2 spotkania.
Programy odbyły się w 15 oddziałach klasowych. Realizatorzy uczestniczyli w zajęciach warsztatowych i supervizyjnych prowadzonych przez instruktora programów. Dokonano zakupów materiałów dydaktycznych w postaci płyt CD oraz DVD obrazujących scenki zachowań do w/w programów. We współpracy z ośrodkami zdrowia oraz lekarzami komisja propagowała akcję „Ciąża bez alkoholu”. We wszystkich ośrodkach zdrowia wywieszono afisze propagandowe.
Ponadto komisja współpracowała z punktem konsultacyjnym w Knurowie oraz z ościennymi placówkami, organizacjami pozarządowymi Knurowa, Zabrza i Gliwic.
Członkowie komisji uczestniczą w szkoleniach organizowanych przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej oraz Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Warszawie.
Ad. 8 |
Sprawy sołectw – informacje sołtysów. |
Sołtys sołectwa Paniówki
Na ul. Dworskiej w Paniówkach, po wykonaniu wodociągu, niszczony jest rów przydrożny, co stwarza zagrożenie bezpieczeństwa. Proszę o przeprowadzenie kontroli.
Mieszkańcy ul. Gliwickiej pytają kto będzie czyścił rowy po zimie? Proszę skierować pismo w tej sprawie do Dyrekcji Okręgowej Dróg Publicznych.
Wystąpić do Starostwa Powiatowego, żeby o szkoleniach informowano sołtysów z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
Sołtys sołectwa
Wystąpić do zarządcy drogi ul.Ks.Roboty o oczyszczenie drogi.
Sołtys sołectwa Chudów Józef Posiłek:
Oczyścić studzienki po zimie.
Przygotować ulotki dla mieszkańców informujące o obowiązkach w zakresie wywożenia nieczystości płynnych.
Sołtys sołectwa Przyszowice
Ad. 9 |
Informacja o działalności Wójta w okresie międzysesyjnym. |
Informację o działalności w okresie międzysesyjnym przedstawił Wójt Gminy Joachim Bargiel.
Wójt Gminy przekazał Radzie informacje o inicjatywie opracowania strategii rozwoju oświaty w Gminie Gierałtowice. W związku z pojawiającymi się od kilku lat zapytaniami o kierunek rozwoju oświaty w Gminie Gierałtowice podjęte zostały działania mające na celu opracowanie projektu strategii rozwoju oświaty w gminie. Dyskusje na temat wytyczenia kierunków rozwoju oświaty toczyły się już w końcu 2007 roku. Na początku stycznia bieżącego roku ustalono zakres działań, które pozwoliłyby wskazać kierunek rozwoju oświaty w gminie z uwzględnieniem oczekiwań mieszkańców naszej gminy w zakresie edukacji i wykorzystania bazy oświatowej w godzinach popołudniowych, mając głównie na uwadze obniżenie kosztów stałych utrzymania bazy oświatowej. Zespół do opracowania projektu strategii oświatowej dla Gminy Gierałtowice został powołany zarządzeniem wewnętrznym Wójta Gminy z dnia 18.02.2008 r., a uzupełnienia składu zespołu dokonano na podstawie Zarządzenia wewnętrznego Wójta Gminy z dnia 20.02.2008 r. Ustalając skład zespołu, z możliwością jego rozszerzenia, zwrócono uwagę na konieczność udziału w jego pracach przedstawicieli placówek oświatowych i społeczności z każdego sołectwa. Placówki oświatowe reprezentowane są przez dyrektorów a także nauczycieli z każdego etapu edukacyjnego. Natomiast społeczność miejscowa reprezentowana jest przez: członków rad sołeckich, szkolnych rad rodziców i osoby z wyboru zaproponowane przez przedstawicieli sołectw. Spotkanie organizacyjne zespołu, które odbyło się w lutym bieżącego roku miało na celu przedstawienie osób powołanych do pracy w zespole, zapoznanie się z fragmentami „Strategii Rozwoju Gminy Gierałtowice na lata 2005
Ad.10 |
Odpowiedzi na interpelacje, wolne głosy i wnioski. |
Radny Eugeniusz
Na mapach prezentowanych na sesji nie pokazano wszystkich działek których właścicielem jest Gmina Gierałtowice. Nie pokazano działki wykupionej pod ośrodek zdrowia w Gierałtowicach, gruntu które chciał wydzierżawić pan
Radny Wiesław
Radny Roman Włodarz przedstawił informację na temat szkoleń dla rolników organizowanych z zaangażowaniem środków Unii Europejskiej. Obecnie wszyscy czekają na nowe środki, tzw. środków twardych, czyli na inwestycje, nie ma i nie będzie. Są środki tzw. miękkie czyli na szkolenia. Bardzo wiele różnych podmiotów posiada podpisane umowy na szkolenia, nikt tego nie koordynuje w skali kraju. Doszło do tego, że nie ma kogo szkolić, gdyż w kraju jest za mało rolników w stosunku do ilości szkoleń. Szklenia są powielane, nie sa koordynowane, a cała akcja jest już na etapie marnowania pieniędzy publicznych. W województwie śląskim nie ma potrzeby szkoleń masowych, tu szkolenia muszą być prowadzone indywidualnie. Wnioski o dopłaty bezpośrednie, które zaproponował minister w swoim rozporządzeniu, sa tak skomplikowane i z tyloma błędami, że żaden przeciętny rolnik nie jest w stanie ich wypełnić. Szkolenie rolników dzisiaj jest zupełnie bezcelowe.
Radny Paweł Hirsz: Ulica Powstańców od strony ul. Zabrskiej do planowanego osiedla - do jakiego standardu, po zakończeniu inwestycji, ta droga zostanie odbudowana? Droga została zniszczona w związku z inwestycja, obecnie jest nieprzejezdna. Czy jest szansa na odbudowe drogi i w jakich standardach (klasie) będzie odbudowana? Potok Paniówka na wysokości posesji p.Kasperczyk, pomiędzy p.Kandziora i p.Kostka, rzeka wylała na okoliczne pola. Nie ma tam mostków betonowych które doprowadzają do posesji, sa przeprawy przez rzekę do pól. Woda przelewa się przez te przeprawy, jest tam mnóstwo śmieci, drzewa stoją pod woda, pola są zalane.
Prezes P
Radny
Radny Eugeniusz
Radny
Sołtys
Radny Marek
Radny T
Kierownik referatu ISG W.Bargiel wyjaśniła, że w obowiązującym m.p.z.p. droga ta stanowi drogę klasy D1/2 o szerokości w liniach rozgraniczających
Radny Eugeniusz
Radna Grażyna Malec: Proszę o przycięcie topoli rosnącej przy szkole w Przyszowicach.
Radny Marek
Radny Leszek Żogała: Proszę o ponowne przeanalizowanie organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulicy Poloczka z ulicą Wolności. Ruch w tym miejscu jest coraz więcej i często dochodzi do kolizji.
Przewodniczący Rady Gminy przekazał ogłoszenia:
- Stowarzyszenie Współpracy Regionalnej Wirtualny Inkubator Gospodarki Społecznej zaprasza na konferencję pt. „Ekonomia społeczna szansą dla obszarów wiejskich”, która odbędzie się w dniach 12–14 marca w Katowicach.
- Archidiecezja Katowicka zaprasza na dni skupienia dla samorządowców.
- Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej zaprasza na szkolenie pt. „Udzielanie absolutorium. Pozycja samorządowych kolegiów odwoławczych”.
- Regionalna Izba Obrachunkowa w Katowicach zaprasza na szkolenia na temat „Absolutorium za 2007 rok”, organizowane w dniach od 3 do 17 marca, w Katowicach, w Częstochowie i w Bielsku-Białej.
- Szkoła Administracji Samorządowej zaprasza na szkolenie pt. Absolutorium w samorządzie – czyli jak właściwie ocenić wykonania budżetu za 2007 rok i przygotować się do oceny sprawozdań za rok
- Starosta Gliwicki informuje o akcji „Dostrzegamy wartości życia rodzinnego”.
- Do końca kwietnia radni są zobowiązani złożyć oświadczenia o stanie majątkowym, według stanu na dzień 31 grudnia 2007r.
Ad. 11 |
Zamknięcie sesji. |
Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany i ogłosił zamknięcie obrad.
Podpisał:
Przewodniczący Rady Gminy Piotr Szołtysek
Protokołowała: Stefania Swoboda
Załączniki:
1. Lista obecności radnych.
2. Lista obecności zaproszonych gości.
3. Porządek sesji.
4. Uchwały podjęte na sesji – nr XVIII/139/08 – XVIII/142/08.
139_zmian w budżecie.doc (275,50KB)
Podmiot udostępniający: | Stefania Swoboda |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: | Stefania Swoboda |
Data wytworzenia: | 2008-05-16 |